Trips

Donderdag laat in de middag kwam ik weer terug van school. Menno en ik hadden afgesproken om die avond naar de film te gaan. We keken op internet om een film uit te kiezen en te kijken hoe laat die zou draaien. We kozen Horns uit. Een film met Daniel Radcliff (Harry Potter). Op internet stond dat ie om 20:20 zou beginnen. We namen op tijd een rode truck (ik vergeet steeds hoe die dingen heten in het Thais). We kwamen aan bij de mall waar ook de bioscoop in zit. Super groot met bijna alle merken die je kunt bedenken. Jammer genoeg net zo duur dan niet nog duurder dan in Nederland. Helaas.... Dit is dan ook weggelegd voor de rijkere Thai. We vonden de bioscoop en zagen dat de film om 21 uur begon. Ik ben dan ook de cosmetica afdeling ingedoken en Menno ging naar de Starbucks. Vlak voor de film begon hebben we nog wat te drinken en popcorn gehaald om daarna de zaal in te gaan. Na een half uur Thaise reclame te hebben gezien begon er een filmpje met beelden van de koning en het volkslied. Iedereen moet dan gaan staan totdat het afgelopen is. Eindelijk begon de film. Engels gesproken met Thaise ondertiteling, wat soms wel verwarrend is. Je hebt toch steeds de neiging om die te gaan lezen, maar er is natuurlijk geen touw aan vast te knopen. De temperatuur in zo'n zaal staat ook op standje Nederland, dus was het behoorlijk koud daar. Volgende keer een dik vest meenemen dus. We waren best wel laat weer terug bij ons guesthouse en ik was ook erg moe. Ben meteen mijn bed ingedoken om de volgende dag weer naar school te gaan.

Vrijdag zat de 2de week school er op en dat betekende dus weekend!!!!! Nou had ik met een paar mensen van school om naar de ladyboy cabaretshow te gaan. Het is toch ook wel echt een deel van de cultuur hier en had ook wel behoefte aan een avondje uit. Menno wilde niet mee (partypooper). Dus nadat we samen ergens wat gegeten hadden ben ik weer zo'n rode truck ingegaan die me naar de markt bracht waar ook vlakbij die shows worden gegeven. Ik was een beetje aan de late kant, maar mijn schoolgenootjes stonden te wachten en het was gelukkig nog niet begonnen. We gingen naar binnen en kregen een tafeltje toegewezen (Nou moet je hier ook niet een soort Carré voorstellen hoor). Iedereen die daar werkt is een travestiet, ladyboy trangender of hoe je het ook wil noemen. De een nog uitgedoster dan de ander. Toen begon de muziek en achter een gordijn van glitters kwamen de eerste ladyboys optreden. Het was fantastisch! Zo mooi opgemaakt en aangekleed. Ook een paar keer op de foto geweest met een ladyboy (waar ze achteraf dan natuurlijk een tip voor vragen). Ja alles is goedkoop hier, maar niks is gratis. Heb soms een beetje het idee alsof ik met monopoly geld aan het betalen ben. toen de show over was stond Menno op me te wachten (zo lief). Toen zijn we met het groepje van school naar een jazzclub geweest. Das was het super druk. De mensen stonden zelfs op straat, maar nou was die tent ook niet heel groot. Toen kwam er een soort Butcherbaby achting bandje en ben lekker uit mijn dak gegaan. Daar kwamen we trouwens nog meer mensen van school tegen. 1 vroeg of ik mee wilde naar een reggea tent. Zij kon ook weer lokale mensen en zo zijn Menno en ik bij een Thaise rasta achterop de scooter naar de reggaetent gegaan (Met z'n drieën op een scooter is hier heel normaal, zelfs met zijn vieren). Daar was het ook super gezellig en heb lekker gedanst en biertjes gedronken. Maar Menno herinnerde mij eraan dat we de volgende dag naar de dierentuin zouden gaan. Ik had natuurlijk helemaal geen zin om weg te gaan, maar menno had gelijk. Ik keek er al de hele week naar uit om iets te doen. Iets anders dan school. Dus ben ik met hem meegegaan. Wekker gezet om die vervolgens de volgende dag uit te zetten.

Later dan gepland werd ik zaterdagochtend wakker. Klein katertje, maar niet erg genoeg om niet naar de dierentuin te gaan. Menno had ondertussen ontbijt voor me gehaald. Mango sticky rice. Heerlijk. Vervolgens weer zo' n rode truck gepakt om een half uur later bij de zoo terecht te komen. Plattegrond gehaald en hup het park in. Ik vond het trouwens maar raar dat er mensen met de auto het park ingingen. Wij diertjes kijken en ik wist weer waarom ik het eigenlijk niet zo leuk vind in een dierentuin. Vind het toch wel een beetje zielig. Later begreep ik ineens waarom er mensen met de auto het park ingingen. Berg op en berg af was het in 32 graden. Fucking hell. Wat een beproeving. Die kuitjes hebben hun exercise ook wel gehad voor de rest van de vakantie. Na een paar uur in het park te hebben doorgebracht gingen we weer weg. Menno moest immers de nachttrein halen om naar Bangkok te gaan. We kwamen aan, Menno had nog even gedoucht en zijn spullen gepakt, we namen afscheid en daar ging Menno in een tuk tuk richting het station. Doei Menno. We hebben een super gezellige week gehad. die week is echt voorbij gevlogen. Ik ben nog gaan chillen en vroeg naar bed gegaan. Ik zou de volgende dag een trip gaan doen met 2 klasgenoten.

Zondagochtend zat ik dus braaf om 7 uur te wachten totdat ik met een mini busje opgehaald zou worden. Gelukkig gebeurde dat ook..... Later werden mijn 2 klasgenoten ook opgepikt. We zaten in totaal met 15 mensen in dat busje en toen kon het beginnen. Eerst de hotsprings. Warmte bronnen waar je een ei in kan koken. Zo ruikt het trouwens ook. Daarna de witte tempel in chiang raï. Echt een bizar ding. Ik zal proberen om er zo een foto van op te zetten. Hij is volgends mij in de jaren 90 gebouwd door een kunstenaar. Heel mooi , maar erg kitch en luguber. In de tempel zelf zijn er ook muurschilderingen. Met afbeeldingen van de twintowers en bekende mensen. Vaag maar wel mooi. Daarna zijn we nog naar de golden triangle gegaan. Een 3 landenpunt van Thailand, Myanmar en Laos. We zijn ook met een boot naar laos geweest. Half uurtje rondgehuppeld om te daarna te gaan lunchen en door te karren naar de long necks. Een volk die illegaal vanuit Myanmar is gekomen, waarvan de vrouwen steeds meer ringen om hun nek krijgen waardoor hun nek steeds langer lijkt. Eigenlijk is het zo dat door de zwaarte van die ringen hun schouders naar beneden worden geduwd. Ze doen die dingen nooit af. Kan ook niet, anders breekt hun nek. Ze doen dat om zich te beschermen tegen tijgers als de mannen van huis zijn. Nou lopen die beesten daar niet meer in het wild rond, maar is het wel een traditie gebleven ( en waarschijnlijk ook voor de toeristische attractie). Het dorpje vond ik trouwens wel erg chill. Zou daar wel 3 dagen kunnen vertoeven. Nu hadden we alles gezien wat op het programma stond dus gingen de bus weer in en na een rit van 3 en een half uur en bijna in 2 ongelukken terecht zijn gekomen (ze rijden echt als idioten, ja zelfs als ze 15 toeristen meenemen) kwam ik weer thuis. Zat in de bus terug naast mijn Duitse klasgenoot Stefanie, en we waren over jongens aan het praten. Ze vertelde dat ze altijd een beetje nerveus er van wordt en dat er in Duitsland een jongen is die ze leuk vindt haar 4 dagen geleden een berichtje had gestuurd. Een lief berichtje. Nou durfde ze niks terug te sturen. Dus ik zeg je moet hem wat terug sturen!!!! Waarop ze mij na een tijdje vroeg of ' I'm looking forward when school is finished' goed Engels is. Dus ik zeg Yes I think so, but where does he come from? Zegt ze ehhhhh Germany....... Waarop ik zeg so you can talk German to him? Hmmm I think I need a big coffee before I text him. Ik kwam niet meer bij!!! Maar zo gaat het dus wel. Als je de hele dag Engels aan het lullen bent ga je ineens ook soms in het Engels denken.

Ben net nog met mijn Amerikaanse schoolgenoot weer naar yoga gegaan. Weer naar dezelfde nederlandse kerel. Kreeg meteen al weer de slappe lach in mezelf. Wat een gast.

Zo lekker slapen om morgen de nieuwe schooldag met frisse moed te beginnen!

Reacties

Reacties

Kristel

Oh leuk, een butcherbaby bandje hahaha! Ja Marleen, ben je alweer bijna op de helft van je reis.. gaat snel xxx

Anita

Geweldig weer! Geniet iedere keer weer van je verhalen! XXX

Amber

Ohhhh nu snap ik wat genieten betekent hihih.
Volgens mij kom je na die 6 weken nog steeds tijd te kort
hahahah. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!