Muay Thai

na zaterdagochtend lekker uitgeslapen te hebben en gechilled, had ik 's avonds met Nadia afgesproken om samen te eten. Zij kwam net van een 2 daagde trip uit de jungle dus was best wel kapot. Vlakbij waar ik verblijf is ook een muay Thai stadion, en er worden de hele dag flyers uitgedeeld. Zo kwam er ook 1 in mijn handen terecht en zag dat er ook vrouwen gingen boksen. Dat leek mij wel leuk. En hee het is Thailand en dit moet je gezien hebben dacht ik zo. Ik stelde het aan Nadia voor om te gaan en ze vond het een goed idee. Na het eten zijn we richting het staDion gelopen. Nou moet je niet aan de Arena denken ofzo, maar aan een hal met een golfplaten dak. We werden naar onze plek gebracht en we kwamen naast een Belg en een Italiaan te zitten. Biertje besteld en gewacht totdat het begon. Het liep langzaam vol en ik was een beetje met die Belg aan het kletsen. De Italiaan was de hele tijd met zijn iPad met zijn familie aan het Skypen. Eindelijk begon het en we zaten vol spanning af te wachten, niet wetende dat het dus normaal is dat ( er zijn 7 gevechten) het begint met kinderen. Echt 2 jongetjes van een jaar of 5 die tegen elkaar boksen. En hard ook, met de moeders aan de kant van de ring te schreeuwen zoals ze dat in Nederland bij voetbal doen. ik en Nadia waren geschockeerd. Is niet echt heel erg leuk om te zien. Het 2 de en 3de gevecht waren meiden van een jaar of 16,17,18. Dus dat was wel leuk. het laatste gevecht was tussen een Tjech en een Thai. Maar dat was al snel over want die Thai was er klaar mee. Langzaam stroomde het stadion weer leeg, en na een paar biertjes en een gekke bui, ging de Italiaan de boksring in. Hij haalde me over om ook te komen en toen stond ik daar dus in de ring te "boksen" met een Italiaan. Je moet toch alles meegemaakt hebben in je leven. Nou was er in de buurt niet veel meer te doen en Nadia was kapot, dus ik ben ook maar naar "huis" gegaan.

De volgene ochtend zou Menno aan komen in Thailand. We zitten in hetzelfde guesthouse, dus ik ben beneden waar een soort bed staat gaan liggen en gaan lezen En gewacht tot hij zou komen. Er kwam later een Amerikaanse man bij me zitten en we kletsten wat toen Menno aan kwam lopen. Jaaaaaaa!!! Hij moest nog wachten tot zijn kamer klaar was dus we hebben een tijdje bij zitten praten. Ik heb hem later geholpen met zijn spullennaar zijn kamer te brengen en toen is ie even gaan slapen. Ik had later weer met Nadia afgesproken en zijn wat gaan drinken en eten. Later schoof Menno bij ons aan en zijn we met zijn drieën de zondagsmarkt afgegaan. Menno ging weer op tijd naar zijn kamer en later namen Nadia en ik ook afscheid. Zij ging de volgende dag terug naar Bangkok om daar haar 2 laatste dagen te slijten. Vannacht vliegt ze terug naar Nederland.

Maandagochtend ging ik weer braaf naar school. Ik zal even vertellen hoe we daar onze dag beginnen. We komen aan op school en dan is er nog even tijd om thee te drinken en je om te kleden in kleding wat we van de school krijgen. Dan gaan we naar de praktijkruimte en beginnen we een gebed voor de Boeddha, de leraren en de koning. Dan doen we yoga oefeningen en gaan we 3 minuten mediteren om vervolgens de les te beginnen. Om 11:45 hebben we lunchpauze en kunnen we onze lunch halen op de markt tegenoger de school of in het winkelcentrum. Dan beginnen we om 13 uur weer met de les, hebben we om 14:45 een kwartier thee en bananen pauze en rond 15:45 stoppen we om de spullen die we gebruiken schoon te maken. Om 16 uur worden we weer terug naar onze guesthouses gebracht. Zo ziet mijn dag daar een beetje uit. Maandag dat ik terug kwam hebben Menno en ik een tijd zitten ouwehoeren en zijn we later gaan eten en hebben we een biertje gedronken.

Gisteren na school hebben we weer zitten ouwehoeren en zijn we door Chiang Mai gaan wandelen en hebben we de famous pork feet van de lady with the cowboy hat gegeten. Later vonden we nog een winkeltje van een vrouw die jurken en tassen maakt en heb ik daar een super leuke tas gescoord.

Zoals je wel aan mijn verhaal zal merken gebeuren er op dit moment geen hele spectaculaire dingen. Ik vind het super gezellig dat Menno er is en we moeten erg lachen, maar het word voor mijn gevoel wel tijd om dingen te gaan zien. Word er soms een beetje onrustig van. Nou zit ik natuurlijk op school en is het dus lastig om echt dingen te zien. Het is soms net alsof ik van mijn werk thuis kom. Neemt niet weg dat ik het super leuk vind om de kennis van de Thaise massage mee te nemen naar huis. Maar straks over anderhalve week gaat voor mijn gevoel het reizen pas beginnen. Dan heb ik geen bekenden om me heen en staat het programma nog helemaal open. Heb veel ideeën om te gaan doen, maar elke dag komt er iets bij en valt er wat af. Keuzes maken is mijn uitdaging op dit moment. Heb ook het idee dat ik hier al heel lang zit en thuis heel ver weg is. Thailand is waar ik op moment leef. Voelt gek, maar ook heel normaal ofzo.

Reacties

Reacties

Pamela

Dikke kus!

Marleen

Marleen wat een onwijze leuke verhalen. Wat herkenbaar ook. Gevoel dat ik met je mee reis.

Opa en Oma

Leuke verhalen Marleen, we lezen ze graag. Goed te merken dat het goed met je gaat.????

Anita

Leuk leentje, grappig om te lezen. XXX

Marisca

Wat moet het grappig zijn om in een ander land zo een herkenbaar dagritme te hebben. Tja en dan die keuzes maken..... lastig hoor. Maar je bent er kan kan straks dus gaan kiezen welke kant je opgaat. Heerlijk hoor. Geniet nog even van school en Chang Mai.
Terwijl ik geniet van je verhalen maak ik, naast de kachel, ook keuzes over 'waar ga ik naar toe'..... Ik heb geboekt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!