School

Zo! Eerste week school zit erop. Echt heel leuk om te doen. Hoewel ik, als 's ochtends de wekker gaat, wel even baal. Thuis gaat de wekker ook altijd erg vroeg. Maar als ik eenmaal op school ben, ben ik helemaal in mijn element. Daardoor heb ik natuurlijk ook niet heel veel spannende verhalen te vertellen. Ik word 's ochtends netjes door de rode truck opgehaald en elke dag weer netjes "thuis" gebracht. De groep waar ik in zit is ook leuk. We zijn met z'n 6en, maar er gaan er nu al 2 weg. Volgende week worden we gecombineerd met een andere klas en zijn we met z'n 10en die level 2 doen. Je kan ook voor 5 weken gaan en zelf voor 10, maar dat vind ik iets te lang (misschien kom ik ooit nog wel terug). een week vond ik achteraf gezien te weinig. Straks leer ik 18 meer posities en in week 3 leer je iemand helpen met klachten. Na week 3 heb ik nog 3 weken over die ik kan spenderen om nog echt dingen te gaan zien.

Afgelopen dinsdag is Nadia (meisje uit Westzaan) vanuit Pai teruggekomen naar Chiang Mai. We hadden afgesproken en zijn wat gaan eten bij mij in de buurt. Later zijn we nog ergens anders wat gaan drinken. Voelde me toen al niet heel erg goed. Die middag had ik tijdens lunchtijd in de buurt van school soep gegeten die echt niet te eten was. Er dreven stukken vis in die ik niet had verwacht. Het was immers vegetarisch.....tenminste dat had ik gevraagd. Maar als de Thai niet begrijpen wat je vraagt lachen ze vriendelijk en zeggen ze ja. Toen begon de ellende. Ik zal jullie de details besparen, maar wat ik de eerste dagen ben aangekomen, gaan er nu wel weer van af. Ok 1 detail dan. Op school zit ik in de les en de lerares is op een medestudent een greep aan het demonstreren. Toen voelde ik iets wat er uit moest. Dus ik zeg vriendelijk tegen haar: just continue. En ik ren naar beneden naar de wc. Zo gaat dat dus af en toe. Vervelend, maar je leert er mee leven hahaha.

Woensdagavond ging ik met een Amerikaanse schoolgenoot die woont in Guam ( zoek dat maar op op Google maps, ik kreeg het er benauwd van toen ik zag waar het lag) waar ik de truck mee deel naar yogales. Wij zoeken en rondjes lopen in de buurt. Dus ik pffff i need à bathroom. Eindelijk hadden we het gevonden. De lessen worden gegeven door een Nederlandse man. Ik eerst hup naar de wc (Was een provosorisch inelkaar gebouwd hok) om daarna op mijn yogamatje te gaan zitten. De yoga les was bijzonder. Die man had de hele tijd zijn ogen dicht en zat er helemaal in. In het Engels allemaal natuurlijk met een ontzettend Nederlands accent. 'Spread you're arms, spread youre arms, hmmmm yeahhhhhh' just relax just relax hmmm yeahhhhhh' dus ik had al zoiets van o mijn god. lijkt wel alsof die gast seks aan het hebben is ofzo. En relaxen kon ik natuurlijk al helemaal niet, omdat ik bang was dat ik weer naar de wc moest. Was wel een hele mooie ruimte. Misschien ga ik nog wel een keer als ik me beter voel.

Donderdag was Nadia weer in town na een dagtrip Chiang RAI en de gouden triangel. We zijn die avond ergens iets gaan eten, maar heb het niet laat gemaakt omdat het nog steeds niet goed ging met me.

Vandaag weer braaf naar school geweest. Met mijn buik ging het al iets beter. We zijn na de les met onze klas naar een nieuw hip tentje geweest om thee en cake te eten. Er is nu ook een groepje de stad in, maar ik heb besloten dat het toch beter is om nog een avondje rust te nemen, want het gaat nog niet helemaal lekker. Ik baal er wel van, maar ben bang dat ik anders nog een paar dagen er aan vast zit. En hee ik ben hier nog 5 weken dus......

Had vanmiddag nog bedacht dat ik misschien een zonnebank studio moet gaan zoeken hier, want op deze manier bouw ik geen teint op. Zit de hele dag op school en als ik terugkom ga ik even douchen enzo en dan is het al weer donker. ( ga ik natuurlijk niet echt doen, een zonnebank zoeken...)

Reacties

Reacties

Pamela

Nou marleen; volgens mij gaat t harstikke goed met je daar. Super hoor! Xx

Kristel

Ik heb Guam opgezocht, oh my god, echt in de middle of nowhere! Verder komt het vast wel goed met je buik, gelukkig heb je nog tijd zat!

Anita

Oh, wat heb je het leuk. Gelukkig gaat het alweer beter met je! Ik wacht met spanning op je volgende avontuur! X

Nell

Ik wil wel slachtoffer zijn als je terug bent en je moet de grepen oefenen

marjorie

Word maar gauw beter, en dan lekker genieten, en geen gekke vissoep meer eten ;)
xx

Anne samuels

Hoi vrouw,
Malleleentje daar zit je dan,
Heb je al wat lekkere restaurantjes gevonden?
IK Wil OOK!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!